Robert Van Plateringen
Robert van Plateringen
Leestijd: 4 minuten

Robert van Plateringen: Van Scholier tot Commercieel Directeur bij Marree

Robert is al meer dan 25 jaar een vertrouwd gezicht bij Marree Technische Groothandel. Naar eigen zeggen is hij, vanaf zijn allereerste baantje in zijn middelbareschooltijd, met het bedrijf meegegroeid. Een reis die begon met het opruimen en inruimen van de winkel, heeft hem tot de positie van commercieel directeur gebracht.

Drie generaties bij Marree

Robert maakte al kennis met Marree op vroege leeftijd. “Mijn opa verrichtte vroeger al af en toe werkzaamheden bij Marree op de Verkeersweg. Toen ze intern gingen verhuizen dacht mijn opa dat ik daar wel aan mee kon helpen en zodoende ben ik gaan werken bij Marree. Nadat ik mijn opleiding had afgerond“, ”ben ik fulltime gaan werken bij Marree. Naast mijn opa, werkte mijn vader ook bij Marree. De reputatie van Marree was mij dus al bekend door de positieve familieverhalen.” Mijn vader heeft dezelfde passie voor zijn werk, daardoor verliep die, toch wel bijzondere samenwerking altijd vlekkeloos.

Robert zijn vroege jaren bestonden uit het opruimen en inruimen van de winkel en helpen bij de balie, waarna hij steeds meer betrokken raakte bij de inkoop. “Zo belandde ik bij Marree op kantoor.” Na vele jaren inkoop en samenwerking met Ben, is Robert sinds ruim drie jaar Commercieel Directeur bij Marree. “Mijn functie is erg breed, ik pak wat van alle facetten van de organisatie mee. Ik doe een stuk inkoop, maar ook verkoop, planning en personeelszaken. Dit maakt het voor mij een leuke uitdagende functie.”

Robert Marree 90 Jaar

 

Een extra stap zetten

“Marree heeft een platte organisatie, niemand is bang om bij mij of Ben langs te komen om iets te bespreken. Iedereen kan altijd zijn inbreng geven binnen het bedrijf. Als je met een idee komt, dan wordt er geluisterd.” Volgens Robert is er bij Marree altijd ruimte voor verbetering en groei – voor zowel het bedrijf als voor de mensen die er werken. “Medewerkers zetten graag een extra stap voor elkaar, houden rekening met elkaar en vormen samen een hecht team”, aldus Robert.

“Dat stapje extra zetten, doen we natuurlijk het liefst ook voor onze klanten. Wij proberen altijd mee te denken met de vraag van onze klanten en hiervoor een oplossing te bieden. In goed overleg is bijna alles mogelijk. Klant is koning en wij staan ook voor ze klaar.”

“Het grootste compliment? Een tevreden klant die zijn waardering uitspreekt.”

Uitdagingen

Robert zijn passie voor het werk komt voort uit zijn liefde voor continue verbetering en groei. “Er zijn altijd nieuwe uitdagingen voor mij bij Marree en ik geloof dat dit in de toekomst ook zal blijven. Dat is de reden dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga.”

De afgelopen jaren waren zeker niet zonder uitdagingen, voornamelijk vanwege de pandemie en de toenemende digitalisering van de sector. Maar ondanks deze uitdagingen hebben we ons aangepast en de veranderingen als kansen omarmd. “Wij hebben onze ogen niet gesloten en hebben hier ook op ingespeeld. Voor ons wordt online ook steeds een groter aandeel. Mensen weten ons ook steeds beter te vinden online. Dit soort uitdagingen hebben wij goed kunnen tackelen,” zegt Robert.

Plezier in het werk

“Het leukste van mijn werk vind ik dat klanten tevreden zijn als ze de deur uitlopen of goed geholpen zijn, dit geeft mij enorm veel energie.” Buiten het werk om is er ook ruimte voor plezier. Bij Marree maken we graag samen mooie herinneringen. Denk aan avontuurlijke uitjes naar Istanbul, Londen of een skitrip naar Winterberg. “Dit zijn wel herinneringen voor het leven. Ook het weekend naar Breda met alle collega’s was een unieke beleving”, aldus Robert.

Wij verwelkomen jullie graag allemaal op 14 september bij onze mooie winkel. Samen vieren we dan het 90-jarig bestaan van Marree! En de feestelijke plannen voor na 14 september? Een lang weekend weg met het hele team om nog meer mooie herinneringen te maken.

 

Copyright 2024 - Marree

Alle prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen en exclusief eventuele verzendkosten en servicekosten